Cyklo výlet na Radeč

Trasa: Sirá, Těškov,Brno(TV vysílač),Radeč,Lhota pod Radčem,Sirá
Délka trasy: cca 14 km

Ze Siré se vydáte výjezdem z návsi vpravo okolo obytného domu č.p.14
(velká  budova v pravém horním rohu návsi) Cesta nejprve vede v polích, po ujetí cca 500 m
ústí do lesa. Na okraji lesa je rozcestí, vy se vydáte rovně za nosem(pravou cestou se budete vracet zpět)

Po pěkné lesní cestě překonáte mírné stoupání okolo Sirské hory(594 m n.m.) a poté již mírným sjezdem  po cca 1 km dojedete k rozcestí čtyř cest. Zde se napojíte na žlutou turistickou cestu  a pokračujete po ní na okraj lesa,kolem hřbitova až k prvním domům obce Těškov. Na návsi je rozcestník turistických tras a také se zde napojíte na značenou cyklotrasu č. 2153. Nyní se budete držet stále značení cyklotrasy. Cesta vede téměř stále po

asfaltových cestách a to až na vrchol Brno s TV vysílačem. Cesta se za Těškovem začíná dosti zvedat a až k hájovně stále stoupá(cca 1,3 km).Za hájovnou začíná jízda nabírat na tempu.Výšlap střídá sjezd…… cca po ujetí 2 km dojedete na rozcestí a prudce se stočíte vpravo. A tady teprve začíná ta pravá cyklistika. Ocitáme se pod kopcem, který musíte zdolat. A že to není kopec, na místní poměry, ledajaký, značí jeho výška 721 m n.m.

Po výjezdu pěknou asfaltovou silnicí se ocitnete tváří v tvář televiznímu vysílači. Výhledů z vrcholů moc není.
Limitující je vzrostlý les, téměř kolem dokola. Jen průsekem k severu je vidět do dálky,a to doslova. Hřeben Radče je zdaleka viditelný a snadno rozpoznatelný podle svého tvaru a vysílače. Je pozorovatelný z Krušných hor(Klínovec),Českého středohoří(Milešovka),Brdské vrchoviny i ze Šumavy. A naopak to samé je možné spatřit

z hřebene Radče. Ne však od TV vysílače, ale z různých vyhlídek kolem dokola masívu. Jak by bylo jednoduché
podívat se na vše, za dobré viditelnosti, z jediného místa – ochozu TV vysílače!!! ŠKODA, že tomu tak není.
 Na vrcholu je ještě torzo staré dřevěné  trigonometrické věže a na ní je umístěna schránka s vrcholovou knihou.
                      Nezapomeňte se„zvětšnit“!

Po načerpání sil se vydáte zpět po značené cyklotrase, ale jen kousek. Možná jste si všimli, při cestě na vrchol, její odbočky. Tak tu nyní využijeme. Cesta nás zavede na jednu z vyhlídek, možná i nejhezčí, a to na Radeč – hrad. Cesta již nevede po asfaltu, ale přesto je přijatelná i pro méně zdatné cyklisty.
Z této vyhlídky je krásný výhled k severu a severovýchodu. Jsou vidět téměř nekonečné křivoklátské lesy,za řekou Berounkou lesy a pole táhnoucí se k Rakovníku… Ve vzdálenosti cca 5 km je vidět Zbirožský zámek, který stojí za návštěvu. Kousek od skalnatého vrcholu je malá vyhlídka na „kamenné moře“ a na kamenolom u Těškova,

který za léta své činnosti už „pohltil“ jeden celý kopec. A na vedlejší si možná brousí zuby, kdo ví.
 Abychom se nemuseli vracet stejnou cestou zpět, tak sjedeme pod skálu na lesní cestu. Pro méně zdatné doporučuji raději sejít. Využijeme k tomu červeně značenou turistickou značku, která nás vyvede z lesa k fotbalovému hřišti a dále pak až do vsi Lhota pod Radčem. Zde na návsi u autobusové zastávky se odpojíme od turistické cesty a vydáme se po silnici směrem na Těškov. Za vesnicí cca po 100 m je odbočka vlevo na Sirou.
Mírným klesáním dojedeme polní cestou k potoku a poté pokračujeme lehkým stoupáním okolo lesní školky ke kapličce. Od  kapličky zbývá do Siré ujet cca 2 km. Na konci lesa odbočíte, na již zmíněné křižovatce, vlevo.
To už budete mít na dohled střechy v Siré.